Професія вчителя, як ніяка
інша потребує постійного вдосконалення,
Навчати означає подвійно вчитись. Слова
відомого французького письменника
Жозефа
Жубера були та залишаються актуальними у всі часи.
За
роки роботи я використовувала елементи багатьох технологій: і ігрове
навчання, і проектне навчання, і
елементи ноосферної освіти тощо. В останні роки у зв’язку з інформатизацією
суспільства та розширенням технічної бази ліцею та кабінету я зацікавилися та
впроваджую на уроках та в позакласній роботі елементи інформаційно-комунікативних
технологій.
Спочатку,
декілька слів про саму технологію. Як ми знаємо, поняття «інформаційно-комунікаційні технології»
об’єднує в собі всі можливості впровадження
ІТ- технологій в
навчально-виховний процес.
Ідея їх використання на уроках виникла в США ще в 30-ті роки ХХ століття, але найбільше застосування знайшла в ІІ
половині ХХ століття в країнах Європи та Америки, а на території
колишнього СРСР лише в кінці ХХ - на початку ХХІ століття.
Основними цілями впровадження
інформаційно-комунікаційних технологій є:
-
формування навичок роботи з інформацією, розвиток
комунікаційної компетенції;
-
підготовка особистості
«інформаційного суспільства»;
-
дати
учню стільки учбового
матеріалу, скільки він може засвоїти;
-
формування дослідницьких
навичок, вмінь приймати
оптимальні рішення.
З метою формування дослідницьких навичок
школярів потрібно використовувати такі елементи технології, які б сприяли
підвищенню пізнавального інтересу учнів
до предмету. Потрібно, щоб вчитель не допускав розумового ледарства на
уроці, яке ще В.Сухомлінський вважав «небезпекою, що морально калічить людину»,
щоб навчання було цікавим та ефективним для всіх учнів. Тому, ІКТ можна
використовувати на будь-якому етапі уроку: при поясненні нового матеріалу, закріпленні знань та
навичок, повторенні та контролі знань учнів.
Отже,
перейдемо до практичної частини. Досить
часто власні уроки я починаю з оголошення теми, використовуючи дидактичну гру
«відгадай літеру» ( рельєф Африки»). Звичайно, такі ігри краще використовувати
в середніх класах. При вивченні географії материків на етапі закріплення знань
можна використовувати готові освітні
програми наприклад, інституту передових
освітніх технологій, видавництва
«Картографія» тощо( практика «Індійський океан»). ( фрагмент
диска).
Ознайомившись
з можливостями таких перевірочних робіт, я
у власні презентації почала вставляти прості динамічні карти. ( Південна
Америка).
А тепер
спробуємо створити таку динамічну карту для перевірки знань з географії
України. У кожної групи на робочому столі ноутбуку є тека з необхідними
матеріалами, а на столах алгоритм створення даної карти.
Вже
кілька років на уроках на етапі пояснення нового матеріалу, я використовую
відеоуроки (фрагмент відео уроку, обговорення).
В 9 -10
класах, де об’єм інформації дуже великий, практичні роботи часто потребують
побудови діаграм, їх також можна робити, використовуючи можливості ком’ютера,
але це майже унеможливлюється
відсутністю достатньої кількості комп'ютерів. Я вже кілька років, на
уроках в 10 класі, присвячених регіональній географії, при вивченні
«Природно-ресурсного потенціалу регіону або країни» згадую поняття ресурсозабезпеченість
та пропоную одному учню створити діаграми забезпеченості країни окремими видами
ресурсів на комп’ютері, використовуючи програму “Мicrosoft Excel”. В цей час інші учні характеризують інші
аспекти природно-ресурсного потенціалу країни. Давайте спробуємо себе на місці
цього учня.
На
столах у Вас алгоритм виконання даної роботи.
В
старших класах впроваджую технологію «Іntell. Навчання для майбутнього». За цією технологією, клас об’єднується в групи, кожна з яких повинна за урок, створити власний ІТ –продукт
( міні презентацію, буклет та блог за
проблемою даного уроку) . Нажаль, в рамках даного майстер-класу, у зв’язку з
відсутністю інтернету, спробувати створити сайт або блог ми не можемо. А ось
буклет ми спробуємо зробити. Все для створення буклетів ви знайдете в теці «Індія» , а
алгоритми вже традиційно на столах
При
наявності Інтернету на уроках досить часто використовую можливості географічних
онлайн ігор, програми Googlе Планета Земля
тощо
Досить
часто я закінчую уроки прийомом «Відкритий Мікрофон». Давайте і ми закінчимо
майстер-клас цим прийомом.
- Будь- ласка, скажіть чи був Вам корисний
майстер-клас?
- Що
саме ви можете використовувати на уроках?
Дякую за
співпрацю!!!
Алгоритм створення карти для
етапу закріплення знань
1.
Відкриваємо програму Power Point.
2. На
слайд з документу «Карта» вставляємо карту України для перевірки знань
з теми: «Адміністративно-територіальний устрій»
3. За
допомогою меню Вставка вставляємо напис, в оконці прописуємо знак ?
4. Додаємо анімацію: «Настройка анимации» -
«Добавить ефект»-
«Вход» -
«Вылет»-«Добавить ефект»- «Выход»- «Вылет за край листа»
5.
Далі за допомогою меню Вставка
вставляємо напис, в оконці прописуємо «Правильну відповідь»
6. Повторюємо: додаємо анімацію: «Настройка анімації» -
«Добавить ефект»- «Вход» - «Вылет»
7. Так
само повторюємо стільки раз скільки
плануємо запитань.
__________________________________________________________________
Алгоритм створення карти для
етапу закріплення знань
1.
Відкриваємо програму Power Point.
2. На
слайд з документу «Карта» вставляємо карту України для перевірки знань
з теми: «Рельєф України»
3. За
допомогою меню Вставка вставляємо напис, в оконці прописуємо знак ?
4. Додаємо анімацію: «Настройка анимации» -
«Добавить ефект»-
«Вход» -
«Вылет»-«Добавить ефект»- «Выход»- «Вылет за край листа»
5.
Далі за допомогою меню Вставка
вставляємо напис, в оконці прописуємо «Правильну відповідь»
6. Повторюємо: додаємо анімацію: «Настройка анімації» -
«Добавить ефект»- «Вход» - «Вылет»
7. Так
само повторюємо стільки раз скільки плануємо
запитань.
Алгоритм створення карти для
етапу закріплення знань
1.
Відкриваємо програму Power Point.
2. На
слайд з документу «Карта» вставляємо карту України для перевірки знань
з теми: «Водні об'єкти України»
3. За
допомогою меню Вставка вставляємо напис, в оконці прописуємо знак ?
4. Додаємо анімацію: «Настройка анимации» -
«Добавить ефект»-
«Вход» -
«Вылет»-«Добавить ефект»- «Выход»- «Вылет за край листа»
5.
Далі за допомогою меню Вставка
вставляємо напис, в оконці прописуємо «Правильну відповідь»
6. Повторюємо: додаємо анімацію: «Настройка анімації» -
«Добавить ефект»- «Вход» - «Вылет»
7. Так
само повторюємо стільки раз скільки
плануємо запитань.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Алгоритм побудови діаграм ресурсозабезпеченості
1.
Відкриваємо програму “Мicrosoft
Excel”
2. На
листі 1 вводимо дані в наступній послідовності :
Вид
корисних копалин – Ресурсобабезпеченість ( роки) – Запаси ( млрд. т. ) –
Видобуток ( млрд. т)
3.
Ресурсозабезпеченість рахуємо за допомогою формули:.
Для
цього в комірці В2 ставимо = С2/D2, нажимаємо Enter, повторюємо далі.
4.
Коли всі значення ресурсозабезпеченості будуть пораховані, виділяємо колонки А та
В
5.
Нажимаємо іконку «Вставка», вибираємо тип діаграми «Гістограма» та вставляємо
діаграму
6.
Далі редагуємо назву та легенду. Для
цього, кликнувши на іконку «Макет»,
обираємо «Назва діаграми» - «Над діаграмою». записуємо назву
«Ресурсозабезпеченість Австралійського Союзу».
Дані
для побудови діаграми
Назва
держави
|
Нафта
|
Залізна
руда
|
Кам’яне
вугілля
|
|||
Запаси (млрд.т)
|
Видобуток (млрд.т)
|
Запаси (млрд.т)
|
Видобуток (млрд.т)
|
Запаси (млрд.т)
|
Видобуток (млрд.т)
|
|
Австралійський
союз
|
0,3
|
0,03
|
28,9
|
0,107
|
350
|
0,23
|
Алгоритм створення буклету
«Чи варто індусам шукати кращої
долі?: через традиції до сучасності»
1.
Відкриваємо програму Microsoft. Publisher
2.
Обираємо тип публікацій «Буклет»
3.
Обираємо макет буклету
4.
У визначені віконця вставляємо текст або картинки за темою буклету.
__________________________________________________________________
Доброго вечора! Пропонуємо виставку нашої бібліотеки, яка буде вам у пригоді.https://library.bdpu.org.ua/informatsiyno-navchal%ca%b9na-diyal%ca%b9nist%ca%b9/vustavku/it-technology-is-well-on-my-way/
ВідповістиВидалити